Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10644/3277
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.authorBreilh Paz y Miño, Jaime Eduardo-
dc.coverage.spatialECUADORes_ES
dc.date.accessioned2013-06-25T12:58:42Z-
dc.date.available2013-06-25T12:58:42Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.citationHandal, Alexis J., Lozoff, Betsy, Breilh, Jaime and Harlow, Siobán D. Effect of Community of Residence on Neurobehavioral Development in Infants and Young Children in a Flower-Growing Region of Ecuador. Environmental Health Perspectives 115(1)(January 2007): 128-133.es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10644/3277-
dc.description.abstractIn this study we compared neurobehavioral development in Ecuadoran children living in two communities with high potential for exposure to organophosphate (OP) and carbamate pesticides to that of children living in a community with low potential for exposure. Residence in communities with high potential for exposure to OP and carbamate pesticides was associated with poorer neurobehavioral development of the child even after controlling for major determinants of delayed development. Malnourished populations may be particularly vulnerable to neurobehavioral effects of pesticide exposure.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherEnvironmental Health Perspectiveses_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectDESARROLLO DEL NIÑOes_ES
dc.subjectFLORICULTURAes_ES
dc.subjectCONTAMINACIÓN POR PLAGUICIDASes_ES
dc.subjectESTUDIOS DE CASOSes_ES
dc.titleEffect of Community of Residence on Neurobehavioral Development in Infants and Young Children in a Flower-Growing Region of Ecuadores_ES
dc.typearticlees_ES
dc.tipo.spaArtículoes_ES
Aparece en las colecciones: Artículos y documentos de trabajo

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
Breilh, J-CON-004-Effect.pdf525,56 kBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons


La Universidad Andina Simón Bolivar es un centro académico de postgrados, abierto a la cooperación internacional. Creada por el Parlamento Andino, forma parte del Sistema Andino de Integración. Eje fundamental de su trabajo es la reflexión sobre América Andina, su cultura, su desarrollo científico y tecnológico, su proceso de integración. Uno de sus objetivos básicos es estudiar el papel de la Comunidad Andina en América Latina y el mundo.