Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10644/6416
Tipo de Material (Spa): Artículo
Título : Empowering Students in the English Language. Classroom: Strategies for Teacher Trainees (Investigaciones)
Autor : López-Gándara, Yiyi
Fernández-González, Laura
Descriptores / Subjects : ENSEÑANZA DE INGLÉS
PEDAGOGÍA
APTITUD DE APRENDIZAJE
TEACHER TRAINING
Fecha de Publicación : 2018
Ciudad: Editorial : Quito: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador
Paginación: pp. 12-23
Cita Sugerida : López-Gándara, Yiyi y Fernández-González, Laura. "Empowering Students in the English Language. Classroom: Strategies for Teacher Trainees". Revista andina de educación. 1 (I Semestre, 2018): 12-23.
Colección / Serie : Revista andina de educación. No. 1
Resumen / Abstract: Taking Critical Language Awareness as a theoretical frame of reference, this article presents the results of a study carried out with a group of teacher trainees in the final year of the Degree in Primary Education (English) at the University of Seville. The final aim of the experience is to provide them with effective strategies to empower students in the English language classroom. The experience is comprised of a diagnostic test to assess participants’ level of critical language awareness; a tailored seminar to discuss issues related to language, identity and power; and a workshop to provide teacher trainees with classroom strategies to empower students. The experience shows that a critical component must be included in teacher training program mes in order to ensure that English language learning in fact contributes to learner empowerment.
URI : http://hdl.handle.net/10644/6416
ISSN : 2631-2816
Aparece en las colecciones: Revista andina de educación No. 01, 2018

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
03-IN-Lopez-Fernandez.pdf636,81 kBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons


La Universidad Andina Simón Bolivar es un centro académico de postgrados, abierto a la cooperación internacional. Creada por el Parlamento Andino, forma parte del Sistema Andino de Integración. Eje fundamental de su trabajo es la reflexión sobre América Andina, su cultura, su desarrollo científico y tecnológico, su proceso de integración. Uno de sus objetivos básicos es estudiar el papel de la Comunidad Andina en América Latina y el mundo.