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dc.contributor.authorContreras Sánchez, Nancy Elizabeth-
dc.contributor.authorRopa Carrión, Brígido-
dc.contributor.authorAlama Flores, Marcos-
dc.coverage.spatialPERÚes_ES
dc.date.accessioned2023-09-04T13:59:56Z-
dc.date.available2023-09-04T13:59:56Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationContreras Sánchez, Nancy Elizabeth, Ropa Carrión, Brígido y Alama Flores, Marcos. "Educación integral holística: un reto pendiente en el sistema educativo peruano". Revista andina de educación. 6(2) (mayo-octubre, 2023): 1-15.es_ES
dc.identifier.issn2631-2816-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10644/9518-
dc.descriptionThe importance of education is clearly recognized in the processes of socioeconomic development of all societies as a factor that contributes to its acceleration. There is consensus among thinkers on the need to put into practice an integral education, in accordance with the nature of the human being. The objective of this study is to interpret and understand the essence of education and the nature of the human being in order to postulate a praxis of integral education in the Peruvian educational system. This research has a qualitative approach that makes use of the hermeneutic methodology of interpretation of texts of recognized authors in the academic field of education. The research concludes that the educational theories of post-capitalism or neoliberalism and the holistic integral theory recognize the need to implement an integral education, in accordance with the nature of the human being, but that in the practical action of education it is not implemented, as in the case of Peru, being integral education a pending issue of the Peruvian educational system.es_ES
dc.description.abstractLa educación es claramente reconocida como un factor que coadyuva los procesos de desarrollo socioeconómico. Existe consenso entre los pensadores sobre la necesidad de llevar a la práctica una educación integral, acorde con la naturaleza del ser humano. El objetivo del presente estudio es interpretar y comprender la esencia de la educación y de la naturaleza del ser humano para postular una praxis de educación integral en el sistema educativo peruano. Se trata de una investigación de enfoque cualitativo que hace uso de la metodología hermenéutica de interpretación de textos de autores reconocidos en el ámbito académico de la educación. Aunque las teorías educativas del poscapitalismo o neoliberalismo y la teoría integral holística reconocen la necesidad de implementar una educación integral, acorde con la naturaleza del ser humano, en la práctica no se lo hace, por lo que es un asunto pendiente del sistema educativo peruano.es_ES
dc.format.extentpp. 1-15es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQuito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuadores_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista andina de educación;Vol. 6, No. 2-
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEDUCACIÓN ALTERNATIVAes_ES
dc.subjectSISTEMA EDUCATIVOes_ES
dc.subjectINTEGRAL EDUCATIONes_ES
dc.subjectHOLISTICes_ES
dc.titleEducación integral holística: un reto pendiente en el sistema educativo peruano (Ensayos)es_ES
dc.typearticlees_ES
dc.tipo.spaArtículoes_ES
Aparece en las colecciones: Revista andina de educación Vol. 6, No. 02, 2023

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