Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10644/10284
Tipo de Material (Spa): Artículo
Título : Analysis from the classical test theory and item response theory of the Satisfaction with Life Scale (SWLS) in an Ecuadorian and Colombian sample
Autor : Moreta Herrera, Carlos Rodrigo
Perdomo Pérez, Mónica
Reyes Valenzuela, Carlos Marcelo
Gavilanes Gómez, Daniel
Rodas, Jose A.
Rodríguez Lorenzana, Alberto
Descriptores / Subjects : CLASSICAL TEST THEORY
ITEM RESPONSE THEORY
MEASUREMENT EQUIVALENCE
SATISFACTION WITH LIFE
RELIABILITY
Fecha de Publicación : 21-mar-2023
Ciudad: Editorial : Routledge. Taylor and Francis Group
Paginación: pp. 1-13
Cita Sugerida : Moreta Herrera, Rodrigo y otros. "Analysis from the classical test theory and item response theory of the Satisfaction with Life Scale (SWLS) in an Ecuadorian and Colombian sample". Journal of Human Behavior in the Social Environment. (marzo 2023): 1-13.
Colección / Serie : Journal of Human Behavior in the Social Environment;
Resumen / Abstract: Verify the measurement equivalence by nationality (Colombia and Ecuador), internal consistency, and discrimination and difficulty from the Item Response Theory of the Satisfaction with Life Scale. Instrumental study based on Classical Test Theory (CTT) and Item Response Theory (IRT). 464 university students, 217 of Colombian (54.4% women, mean age = 20.9 years, SD = 3.4), and 250 Ecuadorian (60% women, mean age = 21 years, SD = 2.0). The SWLS presented a single-factor model for both the Colombian and Ecuadorian samples. In addition, the instrument presented measurement equivalence between countries at the metric level and has adequate internal consistency according to the CTT criteria. Finally, regarding the IRT criteria, the items present adequate discrimination and difficulty. The SWLS presents evidence of cross-cultural invariance in addition to having new properties based on the IRT that have not been fully investigated before.
URI : http://hdl.handle.net/10644/10284
Aparece en las colecciones: Artículos y documentos de trabajo

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
Reyes C-CON-003-Analysis from.pdf1,34 MBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons


La Universidad Andina Simón Bolivar es un centro académico de postgrados, abierto a la cooperación internacional. Creada por el Parlamento Andino, forma parte del Sistema Andino de Integración. Eje fundamental de su trabajo es la reflexión sobre América Andina, su cultura, su desarrollo científico y tecnológico, su proceso de integración. Uno de sus objetivos básicos es estudiar el papel de la Comunidad Andina en América Latina y el mundo.