Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10644/9052
Tipo de Material (Spa): Documento de Trabajo
Título : Teaching Online: Lessons Learned About Methodological Strategies in Postgraduate Studies
Autor : Fiallos Peña, Blanca Inés
Balladares Burgos, Jorge Antonio
Ramos-Pla, Anabel
Reese, Leslie
Arce, Consuelo
Descriptores / Subjects : EDUCACIÓN EN LÍNEA
MÉTODOS DE ENSEÑANZA
VIRTUAL CLASSROOMS
TEACHING METHODS
ONLINE LEARNING
QUALITY OF TEACHING
Fecha de Publicación : 2022
Ciudad: Editorial : Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador
Paginación: pp. 1-17
Cita Sugerida : Ramos-Pla, Anabel, Reese, Leslie, Arce, Consuelo, Fiallos Peña, Blanca Inés y Balladares Burgos, Jorge Antonio. "Teaching Online: Lessons Learned About Methodological Strategies in Postgraduate Studies". Paper Universitario. (2020): 1-17.
Colección / Serie : Paper Universitario;
Descripción : The objective of the present study was to analyze the methodological strategies used by postgraduate faculty from four international education faculties during the transition from faceto- face classes to virtual ones. Through the use of a mixed methodology, a questionnaire with Likert-type, multiple, alternative, and open-ended responses was designed. The results showed that during the transition from face-to-face to virtual classes, the most-utilized teaching activities were collaborative work, followed by lectures through videoconferences. Almost all the faculty modified their instruction methods, highlighting teaching activities, followed by evaluation activities. The study concludes by pointing out the lessons learned during the transition from face-to-face teaching to virtual teaching. We believe that universities must take advantage of the push towards virtual teaching made possible by the pandemic, to continue opting for the new technologies in Higher Education to face future emergency situations with resilience.
URI : http://hdl.handle.net/10644/9052
Aparece en las colecciones: Serie Paper Universitario

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
CON-PAP-Fiallos B-Balladares J-Teaching.pdf1,16 MBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons


La Universidad Andina Simón Bolivar es un centro académico de postgrados, abierto a la cooperación internacional. Creada por el Parlamento Andino, forma parte del Sistema Andino de Integración. Eje fundamental de su trabajo es la reflexión sobre América Andina, su cultura, su desarrollo científico y tecnológico, su proceso de integración. Uno de sus objetivos básicos es estudiar el papel de la Comunidad Andina en América Latina y el mundo.