Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10644/871
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorMantilla Baca, Bernardo, dir.es_ES
dc.contributor.authorArroyo Trujillano, Zulda Emperatriz-
dc.coverage.spatialLIMAes_ES
dc.coverage.spatialPERÚes_ES
dc.coverage.spatialQUITOes_ES
dc.coverage.spatialECUADORes_ES
dc.date.accessioned2010-06-25T17:36:40Z-
dc.date.available2010-06-25T17:36:40Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationArroyo Trujillano, Zulda Emperatriz. Gestión cultural para la recuperación de espacios patrimoniales de la cultura. Estudios de caso: Teatro Municipal de Lima y Teatro Bolívar de Quito. Quito, 2006, 95 p. Tesis (Maestría en Estudios de la Cultura. Mención en Políticas Culturales). Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador. Área de Letras.es_ES
dc.identifier.otherT-0434-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10644/871-
dc.description.abstractEl propósito del presente trabajo es elaborar un estudio que sirva como guía para los profesionales que están incursionando en el ámbito de la gestión cultural. Esta guía aborda dos temas centrales: el primero consiste en difundir la importancia de la conservación del patrimonio arquitectónico y el segundo indagar, dentro del ámbito de la gestión cultural, cuáles son las estrategias y herramientas que se utilizan para recuperar la estructura física de dicho patrimonio así como sus usuarios. El primer tema contiene la documentación internacional que se ha producido en torno al patrimonio construido, desde una perspectiva arquitectónica: cómo es concebido, su valoración y criterios técnicos para su conservación, así como su inserción en la sociedad a la que pertenece. Este trabajo pretende, además, mostrar a los gestores culturales de distintas disciplinas los tipos de intervención arquitectónica que se deben tener en cuenta para la conservación del patrimonio, con la finalidad de no agredir al monumento y no quitarle con ello los valores culturales que posee. El segundo tema contiene información acerca de la labor de gestión cultural desarrollada con la finalidad de recuperar dos espacios patrimoniales concretos: el Teatro Municipal de Lima y el Teatro Bolívar de Quito. Es éste un análisis comparativo a nivel regional que busca conocer la planificación de las acciones desde los tres sistemas que participan en la gestión: el primer estudio de caso muestra los criterios empleados desde el Estado hasta su transformación en organización mixta; el segundo estudio de caso muestra, en cambio, el proceso realizado desde el sector privado hasta su conversión en organización mixta. Ambos procesos evidencian no sólo distintas estrategias sino también distintos actores sociales que marcan su característica impronta.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuadores_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectPATRIMONIO ARQUITECTÓNICOes_ES
dc.subjectCONSERVACIÓN DE BIENES CULTURALESes_ES
dc.subjectEDIFICIOS HISTÓRICOSes_ES
dc.subjectTEATRO MUNICIPAL DE LIMAes_ES
dc.subjectTEATRO BOLÍVAR DE QUITOes_ES
dc.titleGestión cultural para la recuperación de espacios patrimoniales de la cultura. Estudios de caso: Teatro Municipal de Lima y Teatro Bolívar de Quitoes_ES
dc.typemasterThesises_ES
dc.tipo.spaTesis Maestríaes_ES
Aparece en las colecciones: Maestría en Estudios de la Cultura

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
T434-MELA-Arroyo-Gestión cultural para la recuperación de espacios patrimoniales de la cultura.pdf249,14 kBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons

Creative Commons License Deed

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Ecuador

ec

You are free:

Under the following conditions:

  • Attribution You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor (but not in any way that suggests that they endorse you or your use of the work).

    What does "Attribute this work" mean?
    The page you came from contained embedded licensing metadata, including how the creator wishes to be attributed for re-use. You can use the HTML here to cite the work. Doing so will also include metadata on your page so that others can find the original work as well.
  • Noncommercial You may not use this work for commercial purposes.

  • No Derivative Works You may not alter, transform, or build upon this work.

With the understanding that:

  • Waiver — Any of the above conditions can be waived if you get permission from the copyright holder.
  • Public Domain — Where the work or any of its elements is in the public domain under applicable law, that status is in no way affected by the license.
  • Other Rights — In no way are any of the following rights affected by the license:
    • Your fair dealing or fair use rights, or other applicable copyright exceptions and limitations;
    • The author's moral rights;
    • Rights other persons may have either in the work itself or in how the work is used, such as publicity or privacy rights.
  • Notice — For any reuse or distribution, you must make clear to others the license terms of this work. The best way to do this is with a link to this web page.
What does "conditions can be waived" mean?

CC licenses anticipate that a licensor may want to waive compliance with a specific condition, such as attribution.

Learn more.

What does "Public Domain" mean?

A work is in the public domain when it is free for use by anyone for any purpose without restriction under copyright.

Learn more.

What does "Fair use" mean?

All jurisdictions allow some limited uses of copyrighted material without permission. CC licenses do not affect the rights of users under those copyright limitations and exceptions, such as fair use and fair dealing where applicable.

Learn more.

What are "Moral Rights"?

In addition to the right of licensors to request removal of their name from the work when used in a derivative or collective they don't like, copyright laws in most jurisdictions around the world (with the notable exception of the US except in very limited circumstances) grant creators "moral rights" which may provide some redress if a derivative work represents a "derogatory treatment" of the licensor's work.

Learn more.

What are "Publicity Rights"?

Publicity rights allow individuals to control how their voice, image or likeness is used for commercial purposes in public. If a CC-licensed work includes the voice or image of anyone other than the licensor, a user of the work may need to get permission from those individuals before using the work for commercial purposes.

Learn more.

Disclaimer
Disclaimer

The Commons Deed is not a license. It is simply a handy reference for understanding the Legal Code (the full license) — it is a human-readable expression of some of its key terms. Think of it as the user-friendly interface to the Legal Code beneath. This Deed itself has no legal value, and its contents do not appear in the actual license.

Creative Commons is not a law firm and does not provide legal services. Distributing of, displaying of, or linking to this Commons Deed does not create an attorney-client relationship.

This is a human-readable summary of the Legal Code (the full license).

-->

La Universidad Andina Simón Bolivar es un centro académico de postgrados, abierto a la cooperación internacional. Creada por el Parlamento Andino, forma parte del Sistema Andino de Integración. Eje fundamental de su trabajo es la reflexión sobre América Andina, su cultura, su desarrollo científico y tecnológico, su proceso de integración. Uno de sus objetivos básicos es estudiar el papel de la Comunidad Andina en América Latina y el mundo.