Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10644/9584
Tipo de Material (Spa): Documento de Trabajo
Título : Adult Education and Belonging: a View From Ecuador
Autor : Oviedo Oviedo, Marlon Alexis
Roitman, Karem
Descriptores / Subjects : EDUCACIÓN PARA JÓVENES Y ADULTOS
INCLUSIÓN EDUCATIVA
ADULT EDUCATION
Identificador de lugar: ECUADOR
Fecha de Publicación : 2023
Ciudad: Editorial : Quito, EC: Universidad Andina Simón Bolívar, Sede Ecuador
Paginación: pp. 1-17
Cita Sugerida : Oviedo Oviedo, Marlon Alexis y Roitman, Karem. "Adult Education and Belonging: a View From Ecuador". Paper Universitario. (2023): 1-17.
Colección / Serie : Paper Universitario;
Descripción : Access to education is a matter of individual and communal justice and development. However, simple access to education, and simple inclusion as often noted in DEI, fail to capture the structures of power and inequality that limit the potential of education. It is not enough to be in education, we must aim for an education adult students can belong to. This requires that we re-conceptualize belonging as complex, non-binary, and multifaceted, acknowledging the struggles of our adult students to participate in education. For this re-conceptualization, we call upon theories of liminal belonging, in particular Anzaldúa's idea of mestiza consciousness. We use adult education students in Ecuador as a case study to reflect on the gender and identity struggles to belong and conclude with some recommendations of how pedagogy and institutions can be adapted to foster belonging for adult learners.
URI : http://hdl.handle.net/10644/9584
Aparece en las colecciones: Serie Paper Universitario

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
CON-PAP-Oviedo-Roitman-Adult.pdf971,19 kBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Licencia Creative Commons Creative Commons


La Universidad Andina Simón Bolivar es un centro académico de postgrados, abierto a la cooperación internacional. Creada por el Parlamento Andino, forma parte del Sistema Andino de Integración. Eje fundamental de su trabajo es la reflexión sobre América Andina, su cultura, su desarrollo científico y tecnológico, su proceso de integración. Uno de sus objetivos básicos es estudiar el papel de la Comunidad Andina en América Latina y el mundo.